Období dospívání a začátku pohlavního života je charakteristické velkým sexuální přetlakem v kombinaci s nedostatečnou sociální zralosti. Dospívání potřebuje čas, jenže právě v tomto období máme pocit, že všechno musíme prožít hned, jednáme impulsivně, chceme naplnit naši touhu po všem novém.
Dnešní doba je zahlcena sexem ve všech jeho podobách - sexuálně laděné hudbě, videoklipech, časopisech, televizních pořadech, filmech i literatuře. To vše má zásadní dopad pro pohlavní dospívání mládeže. Dříve její sexuální chování ovlivňovaly především záliby, škola, zájmové kroužky mládeže, trampování, táboření i různé mimoškolní aktivity. Dnes sexuální chování ovlivňuje především internet, sociální sítě a bohužel i pornografická průmysl. Míra sexu a erotiky v médiích natolik ovlivňuje mladou generaci, že ta zcela nepřirozeně posouvá svůj zájem o sex do mladšího věku. Mnoho dětí začíná s pohlavním životem ještě před svými patnáctinami. Mladí lidé dnes provozují sex v míře i formě, která je nesrovnatelná s předchozími generacemi.
Rodiče se spoléhají na to, že jejich dítě už vše podstatné stejně ví ze školy nebo internetu. Málokdy se však pokusí zjistit, jak probíhá sexuální výchova právě v jejich škole a jaké internetové stránky jejich děti navštěvují. Pokud dnes děti informace o sexu čerpají z internetu, pak jsou to především pornografické weby, které jsou prakticky volně dostupné. A ty, které jsou zaměřeny právě na mladé, by si jejich rodiče jen těžko prohlédli společně se svými ratolestmi. Kdyby je viděli, asi by se u nich hodně červenali. A tak se stává stále častěji, že dnešní společnosti porno začalo plnit roli sexuální výchovy. To je ale velice nebezpečná náhražka sexuální výchovy v rodinách a kvalitní sexuální výchovy ve škole.
Zbytek si už budou muset naše děti prožít samy.
Zamilovaní nemohou posuzovat krásu.
Amantes de forma iudicare non possunt.Gynekolog se ptá své pacientky.
„S kolika muži jste měla pohlavní styk?“
„S pěti nebo se šesti, ani si to přesně nepamatuju.“
„To není zas tak moc!“ odvětí gynekolog.
„Také si myslím. Byl to vlastně nevydařený víkend.“"Není moudrý ten, kdo ví mnoho, ale ten, kdo ví, co je třeba."
Ezop-Aisópos (6. století př.Kr.), řecký autor bajekV oblasti sexu není hrdinů. Každý dělá co může.
Brigitte BardotováBáti se lásky znamená bát se života a ti,
kdo se života bojí, jsou již ze tří čtvrtin mrtvi.
RusselLidské je milovat, ale lidské je i odpouštět.
Humanum amare est.
Malá Anička se ptá maminky: "Mamí, jak se dělají děti?"
Po chvíli uvažování matka odpoví: "No víš, Aničko, otec dá mamince vzácné semínko, z kterého ji v bříšku naroste děťátko."
Anička: "A to semínko musíš spolknout?"
Matka: "Nooo...to jen když chci nové boty...."Baví se dvě dvanáctileté dívky:
"Včera jsem našla u hydrantu nepoužitý prezervativ."
"Vážně? A co je to ten ...... hydrant?"Proč se říká, že děti nosí čáp?
Protože ze svého komína vidí kdo, kde, s kým a kdy."Nazdar Tomáši! Tak jak dopadlo rande s Janou?"
"Tak napůl."
"Jak to?"
"No já jsem přišel a ona ne!"
(AK)(Z)(L)